Neem Contact Op

"Je kan alles bereiken wat je wilt, alleen soms heb je een beetje hulp nodig!"

Pretoriusstraat 60

3851 ZM Ermelo

E-mail: olav@nooit-meer-dik.nl

Telefoon: 06-33130984 (alleen Whatsapp)

© 2019 Get Healthy

Wees eens niet zo streng voor jezelf…

'Je hebt helemaal gelijk. Ik moet gewoon weer even #streng zijn voor mezelf.'


Als ik een van de vele mensen die ik mag helpen met hun #leefstijlverandering back-on-track heb proberen te krijgen sluiten ze ons #coachgesprek vaak af met een vergelijkbare zin, en op dat moment weet ik dat er nog heel veel werk aan de winkel is wat betreft #mindset verandering.


Voor iemand met #overgewicht als gevolg van ongezonde #gedragspatronen betekent streng zijn namelijk zoiets als niet #snoepen, of op een andere manier afwijken van het ‘#dieet’, en vaker in beweging komen. Dat is niet oké. Zo’n negatieve term linken aan positieve, en onvermijdelijke, stappen die noodzakelijk zijn voor het bereiken van het ultieme doel is levensgevaarlijk.




Streng zijn klinkt als een straf, of in ieder geval niet als een feest, en niemand vindt het leuk om straf te hebben. De kans dat je daardoor na verloop van tijd verdrinkt in de #slachtofferrol en besluit dat je het nu best even verdiend hebt om weer eens wat ‘lekkers’ te #eten en op de bank te blijven zitten is 10 tegen 1.


Wees gewoon eens wat liever voor jezelf… en blijf lief voor jezelf!

· Hou van jezelf…

· Zorg goed voor jezelf…

· Wees je eigen grootste fan…

· Behandel jezelf waardig…

· Waardeer jezelf…


Dat zijn de termen die je moet gebruiken als je het hebt over hetgeen je allemaal moet doen om je doelen te bereiken.


Voor mij betekent lief zijn voor mezelf de #discipline opbrengen die nodig is om mijn doelen te bereiken, juist als ik daar een keer geen zin in heb. Door die mindset heb ik al vele bergen te weten verzetten waar een ander afhaakt. Dat had ik nooit gekund als ik bij ieder obstakel, of verlies van focus, mezelf had wijsgemaakt dat doorzetten hetzelfde is als streng zijn. Nee, voor mij is het de ultieme liefde en dat maakt het voor mij zo logisch om te doen wat ervoor nodig is om te bereiken wat ik voor ogen heb.


Mijn tip:

· Maak twee kolommen en schrijf in de linker kolom eens voor jezelf op welke dingen je op dit moment nog regelmatig doet die niet bijdragen aan je doel en link daar negatieve termen aan zoals onaardig zijn tegen jezelf, niet houden van jezelf, jezelf als stront behandelen, jezelf minder geven dan je verdient.

· Schrijf vervolgens in de rechter kolom op welke stappen je wilt gaan zetten om je doel te bereiken en link daar positieve termen aan zoals lief zijn voor jezelf, houden van jezelf, jezelf het duwtje in de rug geven die je nodig hebt om lekkerder in je vel te komen zitten en jezelf alles geven dat je verdient.

· Hang deze lijst op en kijk er iedere dag naar. Net zolang totdat je alleen nog maar trots voelt als je gedisciplineerd door het leven gaat.


Ik gun dat je dit advies ter harte neemt en ermee aan de slag gaat. Wat mij betreft is niks belangrijkers dan positieve associaties opbouwen met discipline. Mij heeft het geholpen om mijn streefgewicht te bereiken en al sinds 2012 op gewicht te blijven zonder dat ik het gevoel heb dat ik iets te kort kom!


Wil jij je mindset veranderen en je doelen (eindelijk) bereiken? Mijn Lifestyle Change Cursus is de beste tool om dat te bereiken!

1 view